Wifi/Internet
U heeft momenteel nog geen internet verbinding
Internet in uw woning is over het algemeen iets waar u als huurder zelf verantwoordelijk voor bent. In principe bent u vrij om zelf te kiezen voor een internet verbinding.
Wanneer u in een gebouw woont met meerdere bewoners van woningen die gebruik maken van dezelfde verbinding, kunt u de gezamenlijke verbinding niet gebruiken voor privé internet. Mochten u en andere bewoners besluiten om toch gebruik te maken van een internet verbinding kan besloten worden om een draadloos abonnement af te sluiten waarbij de kosten gedeeld worden.
Huurt u een woning waar al een bestaande internet verbinding bij zit inbegrepen?
Neem dan in eerste instantie contact op met de verhuurder. Vraag hier de gegevens op van het abonnement. Wanneer u deze heeft ontvangen kunt u contact opnemen met de provider. De verhuurder betaalt voor de abonnement kosten. Vaak staan eventueel bijkomende servicekosten hier los van. Echter staat dit in het huurcontract onder ´´bijkomende levering en diensten´´.
Uw internet verbinding werkt niet naar behoren
Wanneer de wifi verbinding niet meer werkt zoals deze hoort te werken kan het zijn dat er problemen met de router zijn. Wat vaak helpt is om deze even opnieuw op te starten. Daarbij is het handig om even uit te zoeken of er een storing bekend is bij de netwerkprovider of dat u er als enige last van heeft.
Mocht u dringend wifi nodig hebben is een mogelijke optie om even tijdelijk de hotspot van uw telefoon te gebruiken. Voor aanhoudende problemen is het verstandig om contact op te nemen met de provider.